بازی وارسازی آموزشی
گیمیفیکیشن

بازی وارسازی آموزشی برای معلمان ابتدایی در آموزش الکترونیکی

کاربرد بازی وارسازی آموزشی برای معلمان و مدارس ابتدایی

آنچه در این مقاله از وبسایت مسترتیچر به اختصار خواهید خواند :

بازی وارسازی آموزشی چیست؟

هدف از استفاده گیمیفیکیشن در آموزش مجازی و تدریس

شش پلتفرم کاربردی  آموزش الکترونیکی برای معلمان ابتدایی

قهرمان زندگی خود باشید
گروه حمایتی برای رسیدن به موفقیت

بازی وارسازی آموزشی چیست؟

بازی وارسازی آموزشی یک رویکرد در حال توسعه برای افزایش انگیزه و تعامل فراگیران با استفاده از عناصر طراحی بازی در محیط های آموزشی است.

بازی وارسازی (گیمیفیکیشن)، یکی از کلمه های کلیدی در دنیای امروزی است. واژه بازی وارسازی از دیدگاه های متفاوت میتواند معناهای متفاوتی را به ذهن برساند.

به نظر میرسد که بازی وارسازی یکی از مهم ترین نیاز های روانی یک فرد را برآورده میکند:

 حس اعتماد به دانش و تجربه خود، به آنها این احساس را می دهد که آنها بهتر از دیگران کار را انجام داده اند

هدف از استفاده بازی وارسازی (گیمیفیکیشن) در آموزش و تدریس

هدف از استفاده گیمیفیکیشن در آموزش این است که یادگیری را برای فراگیران جذاب تر کند . 

 این رویکرد فراتر از روش های سنتی یادگیری است زیرا یادگیری سنتی خسته کننده است. 

بسیاری از سازمان ها و شرکت های معتبر جهانی از بازی و بازی وارسازی (گیمیفیکیشن) برای رسیدن به اهدافشان استفاده کرده اند و به نتایج مطلوبی رسیده اند 

6 پلتفرم کاربردی در آموزش الکترونیکی برای معلمان ابتدایی

Google Classroom کلاسی برای آموزش مجازی

کلاس‌روم گوگل یک سرویس وب رایگان است که توسط گوگل برای مدارس ایجاد شده‌است و هدف آن ساده‌سازی ایجاد، توزیع و تعیین تکالیف است.

هدف اصلی کلاس‌روم گوگل ساده‌سازی فرایند اشتراک پرونده‌ها بین معلمان و دانش آموزان است. تخمین زده می‌شود بین ۴۰ تا ۱۰۰ میلیون کاربر از کلاس‌روم گوگل استفاده کنند

وبسایت edX برای آموزش مجازی آنلاین

سایت اِدِکْس یک دوره آموزشی آنلاین است که توسط دو دانشگاه بزرگ و مطرح جهانی «هاروارد» و «ام آی تی» برای گسترش دانش بشری در کل جهان در سال ۲۰۱۲ پایه‌گذاری گردید.

این سایت این شعار را سرلوحه کار خود قرار داده است: «آینده تحصیلات آنلاین؛ برای همه، همه‌جا و در همه وقت»

پلتفرم ClassDojo نمونه بارز بازی وارسازی در آموزش مجازی

ClassDojo یک شرکت فناوری آموزشی است. این برنامه از طریق ویژگی های ارتباطی و پیام رسانی که به بیش از 35 زبان ترجمه می شود

یکی از نقاط مثبت این پلتفرم این است که ، امکان فیدبک سریع و بازخورد به موقع را برای معلمان ابتدایی در حین تدریس فراهم کرده است

آکادمی Khan Academy

آکادمی خان سازمانی آموزشی است که وب‌گاهی با همین نام دارد و هدف اصلی این سازمان، «ارائه امکانات آموزشی با کیفیت و استاندارد بالا، به هرکس و در هر کجا» بیان شده‌است.

این سازمان غیرانتفاعی در سال ۲۰۰۶ به دست سلمان خان، آمریکایی-بنگلادشی تبار که خود دانش‌آموخته مؤسسه فناوری ماساچوست است بنیان نهاده شد

برنامه ی Quizlet ،برای استفاده از بازی وار سازی در ارزشیابی و آزمون دهی

کوئیزلت یک ابزار یادگیری برخط است که توسط اندرو سادرلند ساخته شده است. ایده آن در اکتبر ۲۰۰۵ شکل گرفت و به صورت عمومی در ژانویه ۲۰۰۷ منتشر شد.

کویزلت دانش آموزان را با فلش کارت‌ها، بازی‌ها و آزمون‌های متنوع تعلیم می‌دهد.

پلتفرم Kahoot یادگیری آسان با استفاده از بازی

کاهوت یک پلتفرم یادگیری مبتنی بر بازی است که به عنوان فناوری آموزشی در مدارس و سایر موسسات آموزشی استفاده می شود.

یازی های یادگیری آن ، آزمونهای چند گزینه ای تولید شده توسط کاربر است که می توان از طریق مرورگر وب یا برنامه Kahoot به آنها دسترسی پیدا کرد

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x